Assistent Project Coördinator - Utrecht


  • 14
  • 10 March 2017
  • Utrecht
Job Beschrijving

De opdrachtgever is een van de grootste logistieke dienstverleners ter wereld. Zij ontzorgen hun klanten op het gebied van Contract Logistiek, Freight en Transport Management. De kracht van het bedrijf zit in het talent van de mensen; samen willen zij zich elke dag verbeteren. Je krijgt bij de opdrachtgever dan ook veel ruimte voor jouw ideeën en genoeg kansen om jezelf te ontplooien. How far do you want to go?

In deze functie ondersteun/versterk je het vaste team op administratief gebied en rapporteer je hierbij aan de Senior Project Coördinator.

Functiedoel

Het mede coördineren van alle logistieke (nationaal en internationaal) activiteiten voor een klant welke aan een beurs of evenement deelneemt. Het mede bewaken van- en naleven van overeengekomen servicelevels en mede onderhouden van operationele contacten met klanten zodat de klanttevredenheid en continuïteit van relatie is gewaarborgd.

Kernactiviteiten

  • Het maken en onderhouden van een projectplanning voor (kleinere) beurzen
  • Monitoren van de voortgang van de werkzaamheden, signaleren van afwijkingen en nemen van corrigerende maatregelen in overleg met Senior Project Coördinator
  • Het toezien op het afhandelen van de vracht op beurs locatie
  • Het aansturen van de lokale agent in verband met douane en laad- en loswerkzaamheden
  • Het zorgdragen voor de inkoop van transport binnen de gestelde richtlijnen en afspraken
  • het zorgen voor het inkopen van middelen en diensten binnen gestelde richtlijnen en inkoopafspraken
  • Het monitoren van het klantproces c.q. specifieke afspraken en anticiperen en treffen van eventuele maatregelen bij overschrijding van afspraken.
  • Het verrichten van verkoopactiviteiten gedurende het aanlooptraject van een beurs of evenement.
  • Bijblijven met ontwikkelingen op vakgebied
  • Het onderhouden van een relatienetwerk
  • Het uitbrengen en opvolgen van offertes voor handling, transport etc.
  • Het verwerken van orders en factureren
  • Het opstellen en verzorgen van de noodzakelijke (import- en export) documenten en uitvoeren van alle formaliteiten.
  • Het controleren, invoeren en actueel houden van klantgegevens m.b.v. informatiesysteem
  • Het zorgen voor dossiervorming en archivering
  • Het opstellen van standaard klantoverzichten
  • Telefoon- en emailafhandeling en informatieverstrekking
  • Basiskennis douanewetgeving m.b.t. tijdelijke in- en uitvoer gevaarlijke- en accijnsgoederen

Werk- en denkniveau

  • MBO- niveau

Opleiding en ervaring

  • Ervaring in een vergelijkbare functie
  • Commerciële- en onderhandelingsvaardigheden
  • Nederlands in woord en geschrift
  • Engels in woord en geschrift
  • Sociale vaardigheden
  • Zeer vaardig met MS office
  • Kennis van regelingen, procedures en voorschriften m.b.t. (inter)nationaal vervoer
  • Kennis van processen en procedures m.b.t. fysieke distributie

Sollicitatieformulier